een paar dagen alleen - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu een paar dagen alleen - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu

een paar dagen alleen

Door: mimi

Blijf op de hoogte en volg Ton en Mimi

14 Juli 2015 | Italië, Cavallino

Ca Savio, 14 juli 2015

Het is nu 7.15 uur en Ton is net vertrokken naar het vliegveld Terviso bij Venetie om donderdag aanwezig te kunnen zijn bij de begrafenis van onze overbuurvrouw: Alie van Sluis.
Een hele grote schok voor ons toen we afgelopen vrijdag dat telefoontje kregen vanuit Oldemarkt: Alie is dood, ze heeft een hartaanval gehad. Ze had van alles ( suikerziekte, ernstige reuma) maar was geen hartpatient. Ze was pas 58 jaar en sinds een half jaar de trotse oma van Eva. Oppasoma was ze en wat vond ze dat leuk.
Een vrouw die voor iedereen klaar stond, het maakte haar niet uit of je allochtoon of autochtoon was, of je gelovig was of niet, je was welkom.

De laatste keer dat ik haar sprak ,zei ze dat ze het zo leuk vond om op het bankje in onze tuin te zitten en te kijken naar onze valkparkieten: een momentje voor jezelf.

Ton zal bij haar begrafenis zijn. Ik blijf hier, want allebei weg gaat niet.

Alie was een voorbeeld voor onze samenleving: betrokken, zorgzaam en onbaatzuchtig.

Ik zal veel aan haar denken.

• 14 Juli 2015 - 08:56

Herma:

Hoi hoi,
    Het is dus toch gelukt een vlucht naar Nederland te vinden!
    Fijn! Succes de komende dagen alleen, en voor Ton goeie reis!
    Liefs, Herma

• 14 Juli 2015 - 09:06

Ron:

Wat een schokkend nieuws. En dan ook zo onverwacht. Ik kan mij voorstellen dat dit erg heftig is.
    Veel sterkte.
    Groetjes, Ron