hoe werken dingen in Italie? - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu hoe werken dingen in Italie? - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu

hoe werken dingen in Italie?

Door: mimi

Blijf op de hoogte en volg Ton en Mimi

13 Mei 2015 | Italië, Cavallino

Ca Savio, 13 mei 2015

Laten we eens beginnen met de camping:

Eens per week moet ik de gastenlijst nakijken of alle aankomsten kloppen en tussentijds moet ik wijzigingen doorgeven. Prima en goed te doen.
Op zich krijg ik die lijst van de receptie op donderdag, maar in de praktijk kan dat ook op andere dagen en ook voor verschillende periodes. De lijsten moeten met de hand worden bijgeschreven. Ook niet een probleem.

Dan krijg jet verzoek om bij de gasten hun nationaliteit te vermelden. Dus dat doe ik ook. Een week later vraagt de receptiemedewerker wzt dievafkortingen betekenen. Ik leg uit: dat is de nationaliteit van betrokkene en op verzoek van de camping erbij gezet. Oh, nou ja dat hoeft niet, volgens
de medewerkster die mij had aangegeven wel de nationaliteit te vermelden.
Ik denk er nog even over na wat ik nu zal doen.


Dan het gas: deze week komt de eerste gast voor een bungalowtent. Daar is een gasfles voor nodig. Ik ben twee weken geleden naar de recptie gegaan om te vragen hoe ik de gasflessen kon bestellen. Dat kon ik doen door tweed dagen van te voren dit te melden bij de receptie en dan werden de flessen bij onze voorraadtent gezet en kunnen we ze zelf verspreiden over de tenten. Duidelijk dus!
Eergisteren ga ik naar de receptie met het verzoek de gasflessen te leveren. 16 stuks in totaal. Ik mag een handtekening plaatsen op het briefje, zodat Marco de manager kan bekijken of de flessen besteld kunnen worden.
Ik dan de volgende dag 1 gasfles bestellen, want die hebben ze op voorraad en wordt dan geleverd.
Vandaag ga ik dus naar de feceptie om de fles te bestellen. De medewerker belt met de onderhoudsman en due vraagt if ik de gasfles vandaag of morgen wil hebben. Ik kies voor vandaag, want je weet maar nooit.

Heel fijn: of ik dan vanmiddag terug wil komen, dan kan ik zeggen dat ik een gasfles nodig heb en dan bellen ze naar onderhoud en die zullen dan kijken of wij de gasfles bij hun op kunnen halen of dat zij de gasfles bij onze voorraadtent zetten. Hoe simpel kan het zijn. Ik heb Ton gevraagd om vanmiddag maar te gaan vragen om de gasfles. Gelukkig hebben we morgen ook nog een dag.

Morgenvroeg hebben we DE vergadering met Marco della Puppa, manager, over alle regels en afspraken. We zijn benieuwd.

Ton heeft vanmorgen zijn haar laten knippen voor 15 euro bij de plaatselijke kapper en afgelopen maandagmiddag zijn we naar de tandarts geweest, ook in het dorp. Een vulling was aan het loslaten en kapot gaan, dus actie was nodig. In de praktijk sprak niemand een woord Engels, maar Ton heeft een prima behandeling gehad en heeft nu een mooie vulling en professioneler dan bij ons in Oldemarkt ( hebben we de indruk).

Vanmiddag gaan we verder met het opbouwen van de bungalowtenten. Hopelijk krijgen we er 3 af. Ik wil eigenlijk volgende week alle 15 klaar hebben. Dan kunnen we een werkritme opbouwen en misschien tijd inruimen voor het strand. We mogen, voor zover wij nu weten, niet gebruik maken van het zwembad en ik vind de zee wel lekker. In 3 minuten lopen zijn we aan het strand. Of Ton ook mee komt liggen? Ik laat het jullie weten.

En touwens: Ton is mooi gekortwiekt.

En als huisdieren hebben we momenteel merels met hun jongen, tot bij ons in de voortent.

groet vanuit een zonnig Italie



  • 13 Mei 2015 - 22:41

    Tonny:

    Wat een gedoe met die gasflessen.
    15 tenten opzetten! Dan moet je wel een héééél goed relatie hebben.
    Ton weer helemaal nieuw, kapsel en gebit. :))
    Suc6 kijk uit naar jullie volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Cavallino

Venetie, Italië

Werken in Italië

Recente Reisverslagen:

14 Oktober 2015

We zijn thuis

01 Oktober 2015

de afbouw

17 September 2015

dagje Venetie

13 September 2015

de laatste weken

19 Augustus 2015

het duurt wel een beetje lang
Ton en Mimi

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 10508

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 April 2015 - 01 Oktober 2015

Venetie, Italië

Landen bezocht: