Een ziekenhuisbezoek in Italie - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu Een ziekenhuisbezoek in Italie - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu

Een ziekenhuisbezoek in Italie

Door: mimi

Blijf op de hoogte en volg Ton en Mimi

12 Augustus 2015 | Italië, Cavallino

Ca Savio, 12 augustus

Afgelopen maandagmiddag was er een meisje van de animatie, die door de arts op de camping werd verwezen naar het ziekenhuis in Jesolo. Ze kwamen vragen of wij de auto wilden uitlenen. Dat doen we liever niet, dus bood Ton aan om mee te gaan.
tegen half zeven is Ton met de 2 meiden weggereden. Jesolo is ongeveer een half uur rijden.
Uiteindelijk was Ton tegen 1.30 uur terug op de camping ZONDER dat ze iets wijzer waren geworden.

Na 3 uur wachten in het ziekenhuis, is Ton iets nadrukkelijker gaan vragen waarom ze nog steeds op hun nummer moesten wachten. Ze hadden 7, maar ze waren al veel verder en 7 was nog niet verschenen.
OEPS: vergeten!

Na nog een half uur kon ze mee voor onderzoek. 1 uur later kwam ze terug en moest ze nog wachten op een bloedonderzoek.
Nadat het bloed was afgenomen, moesten ze 15 minuten wachten op de uitslag. Na een half uur ging Ton toch maar een verpleger vragen: die vond dat je maar Italiaans moest kunnen als je in het ziekenhuis was. Ton stond bijna op knappen, werd boos en toen hij te horen kreeg dat het bloed naar een ander ziekenhuis was gebracht, wilde hij een dokter spreken.
De verpleger was onder de indruk en bracht Ton naar de dokter, die ook bijna geen engels sprak. Ja hoor het kon nog wel 3 of 4 uur duren voordat de uitslag er zou zijn.

Aangezien wij gewon weer om 6.00 moesten werken, besloot Ton voor te stellen dat er misschien gebeld kon worden over de uitslag met de fokter van de camping. Nou daar had de arts nog nooit aan gedacht. Bij hoge uitzondering kreeg Ton een nummer van de arts mee.

Het eind van het verhaal: het telefoonnummer leverde geen dokter op en het meisje van de animatie gaat vandaag ( woensdag) met haar op bezoek zijnde ouders maar weer naar de dokter op de camping. Met spierverslappers en paracetamol is ze de afgelopen dagen doorgekomen.

TJA wat moet je hier nu van vinden? Vraag het aan Ton.

• 15 Augustus 2015 - 11:55

Martin:

Mensen die altijd maar klagen over de Nederlandse zorginstellingen zouden dit eens moeten lezen. Wel opmerkelijk dat wanneer je voor het eerst een ziekenhuis in Italië nodig hebt dit gebeurt. Hopelijk is het daar niet de gebruikelijke manier om "toeristen" te behandelen.