zo zijn gangetje - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu zo zijn gangetje - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu

zo zijn gangetje

Door: mimi

Blijf op de hoogte en volg Ton en Mimi

05 Augustus 2015 | Italië, Cavallino

Ca Savio, 5 augustus

Het is alweer een tijdje geleden dat we van obs hebben laten horen. Dat heeft 2 redenen. 1: alles gaat zijn gangetje en het werken en wonen hier wordt een routine en dus ook een beetje saai. 2: het is hoogseizoen en dus druk, vooral met schoonmaken. Dit laatste duurt tot 30 augustus. Als we zaterdag 29 auustus overleven, dan in het seizoen geslaagd te noemen.

de afgelopen weken hebben we vooral Deense gasten gehad. Mijn ervaring is dat ze wat terughoud3nd zijn, veel kinderen hebben en nog heel veel spelletjes bij de accomodatie doen. Ons heel straatje 13 was gevuld met Denen en die zaten bijna allemaal voor de tent te kaarten , te dobbelen of een ander spel te doen. Een leuk gezicht.

Op dit moment krijgen weveel Nederlanders en vanaf 29 augustus hebben we tot 26 september bijna alleen Duitsers.

Morgen komen Roos en Arien voor 10 dagen op de camping. Ton gaat ze van het vliegveld halen.
Misschien dat Kim, Vincent en Ben in september nog komen, maar dat ligt ook aan de beschikbaarheid van de mobiles.
De tenten stoppen 12 september.

Zo langzaam maar zeker verlangen wij naar huis. Stiekum kijk ik al waar we kunnen overnachten.

Het weer is nu weer prettig: zo rond de 30 graden ,niet te hoog vochtigheidsgehalte en een klein briesje.

Ik heb deze week naar een baan in Nederland gesolliciteerd: 24 uur per week voor een consulentenfunctie in Frieskand en Drenthe. Ik kan natuurlijk alleen via Skype een gesprek hebben. De functie lijkt me heel leuk EN dan hoeven we volgend jaar niet weer een half jaar weg.
Het zou mooi zijn, maar ook wel heel bijzonder aks ik in aanmerking zou komen voor die baan. Maar : niet geschoten is altijd mis.

Zonnige grietjes voor iedereen.

• 08 Augustus 2015 - 22:19

Gerrie:

Hallo mimi en ton,

Fijn dat Roos en Arien bij jullie zijn, even wat van thuis.
    Gaat het goed met jullie kleinzoon? Jullie skypen waarschijnlijk veel, dat deden wij tenminste toen Karen en haar gezin op Curaçao woonden. Je ziet en hoort ze dan wel, maar dat is nog wat anders dan vasthouden. Ik snap best dat jullie volgend jaar eigenlijk niet weg willen.
    Hopelijk loopt je sollicitatie goed af. Veel succes ermee en sterkte voor de rest van het seizoen.
    Groeten Gerrie.