Naar Venetië - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu Naar Venetië - Reisverslag uit Cavallino, Italië van Ton en Mimi - WaarBenJij.nu

Naar Venetië

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en Mimi

28 Mei 2015 | Italië, Cavallino

Een nagekomen verslag van maandag 11 mei.

Nu we nog wat vrije tijd hebben de kans nemen om naar Venetië te gaan. In alle vroegte met de auto naar Punta Sabioni om de boot naar Venetië te nemen. Nog parkeerruimte genoeg bij het vertrekpunt. Nu nog wel en voor € 5,= staat je auto er de hele dag. Een bootreis van een half uur en we zijn rond 09:00 uur in Venetië. Op maandag en bijtijds en toch al behoorlijk druk. Met de ANWB-reisgids verdwalen we ongelofelijk vanaf het St Marcoplein in al die steegjes en pleintjes. Dus voor enkele Euro's een stadsplan gekocht en een herkansing genomen. Nu gaat het goed. Op naar de Rialtobrug.....die moet je gezien hebben.
Venetië, we zijn er in de afgelopen 40 jaar zo vaak langs gekomen, is echt een belevenis. Vooral als je je van te voren verdiept in het ontstaan en de geschiedenis. Na een halve dag zijn we echter behoorlijk gaar en gaan terug naar het vertrekpunt van de boot naar Punta Sabioni. Allemachtig! Waar komen in die paar uur tijd al die mensen vandaag. Wat een drukte. Hoe zal he tin het hoogseizoen zijn terwijl het dan ok drukkend heet kan zijn.
Maar we hebben genoten van het bezoek. Net als Napels: Venetië moet je gezien hebben en ondervonden.

We hebben een kleine foto-impressie toegevoegd. Ton